Jana Šimeková a Mária Halászová vedú butikovú realitnú kanceláriu LEMONPIE. Spolu pomáhajú ľuďom nájsť vysnívanú nehnuteľnosť alebo naopak, predať tú svoju čo najvýhodnejšie. S realitkou LEMONPIE najmä o tom, čo dokáže príprava nehnuteľnosti na predaj. Počuli ste už o homestagingu?
“Keď sa z dvoch stanú traja a deti pribúdajú, práve ženy – matky najrýchlejšie vycítia, že priestor, v ktorom rodina funguje, už nespĺňa jej potreby. Prišiel čas na zmenu. Ide sa do väčšieho a hniezdo, ktoré slúžilo, treba predať.
Proces predaja nehnuteľnosti býva pre mnohých neprehľadný. Ale ak oslovíte profesionálov, môže to byť jazda, pri ktorej ani na chvíľu nestratíte šťavu. “Spoluprácu s nami asi najviac vystihuje veta “Keď ti dá život citróny, urob z nich limonádu,” vravia Jana a Mária z LEMONPIE. To, čo sa zdá na začiatku “kyslé” a náročné, premieňajú na pozitívnu skúsenosť. Stávajú sa sprievodkyňami klienta, vysvetľujú, predvídajú.
Predaj bytu či domu, to sú desiatky malých krokov. Náročným, ale zároveň najobľúbenejším z nich, je pre dámy z LEMONPIE homestaging. “Alebo príprava nehnuteľnosti pred predajom,” vysvetľuje Jana. Prečo je to nutné? Lebo homestaging sú body navyše. S ním predáte za viac.
Mária: “Majitelia sú svojím bývaním väčšinou nadšení – opodstatnene. Keď sa chystajú nehnuteľnosť predávať, nemajú dostatočný odstup, aby videli, čo je v nej navyše, čo je možno už trochu opotrebované a čo je vkusovo také špecifické, že len ťažko osloví kupujúceho. Je preto fajn NAJPRV odložiť všetky osobné predmety, fotky, hračky, suveníry a drobnosti. Práve mamy sa v tejto fáze chytajú za hlavu, lebo nevedia, kam to všetko odpracú. Po predaji však možno zistia, že sa im počas doby, kedy mali vzdušnejší domov, žilo slobodnejšie a veci už do obehu nevrátia. POTOM príde čas na prerábky. My v LEMONPIE máme svojich spoľahlivých ľudí, ktorí vymaľujú, opravia, zmontujú, demontujú všetko, čo treba. A NAKONIEC príde tá najpríjemnejšia fáza, ktorú LEMONPIE ponúka a klienta nestojí ani cent. Dekorovanie a styling. Máme svoju zásobu dekoračných predmetov, spolupracujeme s predajcami nábytku a zariadenia, kvetinárstvami, umelcami, ktorí nám zapožičiavajú svoje diela, máme svoju profesionálnu fotografku. Ráno prídeme, poobede odídeme a majiteľ si nájde všetko na svojom mieste.”
A ešte niečo. Keď budete hľadať pomoc realitného makléra,vyberte si profesionála. Spoznáte ho aj tak, že sa veľa pýta. “Je totiž veľmi dôležité, aby maklér poznal všetky stránky bývania v predávanej nehnuteľnosti – dobré, ale aj tie menej dobré,” hovorí Jana Šimeková z butikovej realitky LEMONPIE. “Len tak môže dobre nastaviť stratégie predaja a šiť ho na mieru klienta. Napríklad? Keď je raz byt orientovaný na detské ihrisko, tak ho nebudeme ponúkať skupine ľudí, pre ktorú to môže byť problém, skupine starších či bezdetných ľudí. Oslovíme rodiny s deťmi. Čo je pre niekoho nevýhoda, môže pre iného znamenať plus,” vysvetľuje.
Zmysly sú silní hráči
Obhliadajúci podvedome vníma nehnuteľnosť aj inak než očami. Cíti pachy v bytovom dome či byte. Vníma hluk okolia, keď sú okná zatvorené a potom zase otvorené, zvuky od susedov aj kroky na schodoch. Podvedome sa dotýka všetkého, čo pri obhliadke zaujme jeho zrak. “My v LEMONPIE na to myslíme. Nehnuteľnosti sú pred obhliadkou vyvetrané, nevtieravo voňavé, samozrejmosťou je malé občerstvenie aj príjemná hudba či živé kvety na stole. Nie sú v tom čary, zmysly sa skrátka tiež potrebujú “najesť”,” hovorí Jana Šimeková a Mária Halásová.
Celý článok nájdete na https://maminka.detiamy.sk/clanok/aj-byt-sa-chce-pacit .